Friday, May 1, 2009

USD/CAD ...






Ok.. untk next week dan seterusnya saya cadang untk concentrate pada USD/CAD, AUD/USD DA NZD/USD since saya kena masuk keja pada petang harinya.

OK .. chart diatas adalah analisis ringkas bagi USD/CAD. dalam chart yng pertama (4hour chart), jelas sekali skrang price stay below 100% Fibonacci level. Usually this will create selling opportunity untk target 161.8% Fibo extension (chart kedua) iaitu di area 1.1710 dan 261.8% extension iaitu di area 1.1270. But.. either price will drop like a stone atau slowly decline to that area.. No one knows.

dalam chart yng ketiga (Daily chart), dapat dilihat ada dua trendline iaitu A dan B, so kita lihat today closing, jika brake Trendline B then next week the focus is down, but sekiranya tidak brake.. then ada probability yng price akn test dulu mana2 area berdekatan dgn Trendline A then baru decline. So.. keep study..

6 comments:

joegrimjow said...

hehe
ku pon blajo

sentosa77 said...

Joeeeee .. hehehe

Anonymous said...

Salam Zaidon.
Inilah cabang ilmu yang saya teringin nak blaja tetapi takda guru utk dirujuk. Saya perlukan 5 hari utk study semua entry. Maklumlah dah tua benak gini.

saya ada baca entry Tun M spt link dibwh.

http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/05/perdagangan-matawang.html

Minta tolong Zaidon komen entry Tun menggunakan aplikasi ilmu FOREX dan catat disini. Saya rasa entry Tun terlalu general dan subjektif

Mia Shakira said...

seperti biasalah saya tak reti nak komen tentang tulisan forex2 u ni..but thanx singgah kat blog...sekarang ni saya tengah buat kajian dasar komunikasi negara..n sekarang saya tengah belajar sikit sikit pasal unit trust public mutual..ok lah kan dari duk tanam anggur kosong..hihi..

Alya Shaka said...

ttiba i blur la u.....hehe

tx for dropping by to my humble blog :)

Sitie BUm BUm said...

huyooo.. sakit mata tgk2 graf mcm ni.. hehe